Monday, March 28, 2011

yeayyyy sudah KONVO..!!!!

yesss...konvo time..!!! ari konvo 27/3/2011 (ahad) so, wat rptai 26/3/2011 (sabtu) di Dewan Jubli Perak, Politeknik Ungku Omar, Ipoh. dalam 2 hari ni mmg penat la yang amat. lebih2 lagi masa raptai. sususan kedudukan pelajar dah salah. so, kena la susun balik. keluar masuk dewan yang membuatkan aku fenin teramat la sangat. mane tak yer kejap panas kejap sejuk pastu nk dengar lagi apa yang patut kite buat atas pentas tu. paling penting ayat 'TERIMA KASIH DATUK ' jangan la lupa. patutnya raptai habis awal tapi tu ada masalah sikit lagi lambat la habisnya.

tapi aku tak berapa percaya yang salah seorang pengarah kolej mintak maaf atas masalah tu hehe. lagipun kena wat betul2 kan. yela sebab die kata hari konvo adalah hari untuk kita sendiri dan majlis konvokesyen ni adalah acara lebih tinggi daripada acara formal. sebab tu la aku pelik masuk2 je de lagu yang kat istana tu. rupa2nya konvo adalah istiadat rupanya...baru la teman tau huhu. almaklum la first time konvo.

okehhh...hari konvo sudah tiba. pagi2 dah terpacak kat dataran untuk beratur panjang nak masuk dewan. aiyoo banyak panjang dan aku antara orang yang terakhir masuk dewan dapat no 689. fuhh no paling last 693 memang penat la nak tunggu...

masuk2 je semua org tengok kiteorg terutamanya mesti la mak bapak kite kan..sape lagi. aku tak fikir apa2 dah jalan je la ikut orang huhu. bile dapat duduk je fuhh memang lega pastu just kena tunggu je sampai la sesi ambil sijil tu. duduk punya duduk naik kematu punye punggung ni. mula la rasa tak selesa nak terkencing terberak semua ada. lama beno nunggu yer berapa kali menguap tak tau la. memang tak terkira la.

bile sampai je nama kena panggil mula nebez semacam je..dup dap dup dap... naek je pentas and say 'TERIMA KASIH DATUK'  pastu terdengar org cam tergelak. emmm patut la cara aku letak fail dah salah lantak la...janji turn aku dah habis hahahahaha

bile habis je konvo nie rasa memang bebas je...senyum je memanjang hehe


yeayyyy.... sudah merdeka :)


with my parents... :)

yup memang penat la sepanjang 2 hari tu..duduk dalam kereta pun asyik nak tidur je. tapi sampai je rumah nak buka pintu pagar depan kaki aku TERSELIUH... emmm pe la nasib aku dah jadi OKU sementara. memang sakit yang amat la. entah bila la nak sembuh yer. jalan pun dah tak berapa nk betul. emmm nasib badannnn.... :( sakit sakit

No comments:

Post a Comment

marilah komen mengomen :)